söndagsångesten kickar in, igen.

det är söndag, sista dagen på veckan.
imorgon är det måndag, skolhelvete igen.

jag vet inte riktigt varför, men ångesten har en tendens att kicka in sista dagen på veckan. det är väl för att man hela tiden har varit så upptagen med att gå i skolan eller göra annat, och att man äntligen på söndagen inte har något att göra. något som borde uppskattas, fast inte av mig. jag har egentligen en mängd saker att göra, men när tankarna börjar flyga från en ände till en annan så kickar ångesten in. och jag känner inget annat än uppgivenhet, som om allt är onödigt, som om det inte spelar någon roll. jag skiter i att plugga samhäll trots att rapporten ska in på onsdag, får bli att skriva på tisdag. det enda jag möjligtvis ska göra är att förbereda mig mentalt inför provet imorgon, som jag verkar ha en sån undermedveten ångest för.

jag hatar söndagar.
jag orkar inte leva på söndagar.


kommentarer
Postat av: frida

du vet precis och du beskriver det bäst.

2008-05-04 @ 22:34:31
URL: http://freddielj.blogg.se

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0