ännu en tung dag.

dagen började med prov i naturkunskap, hade självklart inte pluggat lika mycket som jag borde, men ett g lär väl stå på pappret i alla fall, och det duger väl. sen förberede vi oss lite inför nationella provet i engelska b som är på måndag, jag vet inte riktigt om jag är orolig inför det. eller om det bara är så att all min ork har gått till annat, och att det inte finns någon ork kvar att vara orolig inför det. jag har väl mitt mvg i engelska b ändå. lektionen i svenska var helt okej, anders tjatade som vanligt, och vi har prov om två veckor.

alla dessa prov, inlämningar. det tar kål på mig.
slutspurten är två månader lång.

i övrigt mår jag illa, huvudet är tyngre än tyngst, och hjärtat lika så. jag har så mycket ångest som aldrig strömmar ut i takt med tårarna, och tårarna som aldrig slutar rinna. jag vet inte vad jag ska ta mig till. just nu känner jag mig bara värdelös, minst sagt värdelös. jag duger inte för omvärlden, omvärlden behöver inte mig, min omgivning behöver inte mig. jag känner mig ful och fet, jag vill slå sönder spegeln och skära bort allt fett. sluta äta. jag vet inte.

jag är avundsjuk och jag är svartsjuk.

jag är snart 18, och har haft fler tankar om döden och om livet, än vad någon person borde ha. jag hatar att må dåligt, jag hatar att människor i min omgivning mår dåligt. jag hatar att världen är så jävla åt helvete, att folk svälter, mördas, torteras.. att barn inte har tak över huvudet och mat på bordet, att folk saknar kärlek och närhet. jag hatar att världen är så fel. jag hatar att vara en del av världen och inte kunna göra något bättre.

jag hatar att världen är så fel, jag vill göra allting rätt igen.

kommentarer

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0